De route van jouw organisatie

Vraag je dit jaar een meerjarensubsidie aan bij de landelijke of lokale overheid of bij één van de fondsen? Eén ding is duidelijk: je hebt echt een goed verhaal nodig.
Je wilt immers een aanvraag indienen die duidelijk maakt waar jij als organisatie voor staat. Welke waarde je biedt en welke ambitie je nastreeft. Hoe je als organisatie inspeelt op ontwikkelingen in jouw regio. En welke innovatieve activiteiten je ontwikkelt en wat je daarvoor nodig hebt.

Actief en actueel

Om je hierbij stevig op weg te helpen hebben we de Routeplanner Sessie ontwikkeld. Een actieve en actuele middag met andere leidinggevenden uit de culturele sector. Met behulp van onze Routeplanner werken we in 10 stappen naar een visie en een succesvolle strategie.
In de Routeplanner Sessie:
  • zoomen we in op jouw vragen over het ontwikkelen van de visie en strategie van jouw organisatie (‘jouw route’);
  • wisselen we ervaringen uit met andere leidinggevenden van culturele organisaties en denken we met elkaar mee;
  • verdiepen we het inzicht in hoe je je medewerkers en anderen kunt betrekken in dit ontwikkelingsproces;
  • bespreken we thema’s, kansen en recente ontwikkelingen in het kader van het cultuurbeleid voor 2021-2024.
Na het volgen van de Routeplanner Sessie voel je je gesterkt in jouw gedachtenontwikkeling, ben je beter en sneller in staat het verhaal van jouw organisatie uit te werken en weet je wat jouw volgende stappen zijn en wie je daarbij wilt betrekken. Zodat je een stevige en kansrijke subsidieaanvraag kunt indienen.
Voor eerdere deelnemers aan de Routeplanner Sessie die door willen praten met collega-leidinggevenden organiseren we een Vervolg sessie.
In de Vervolg sessie:
  • bespreken we hoe de ontwikkeling van de strategie en de voorbereidingen van de subsidie aanvraag verlopen. Wat blijkt lastig wanneer je anderen betrekt? Wat zijn waardevolle geleerde lessen?
  • Ook duiken we dieper in op het cultuurbeleid en de concrete vertaling van nieuwe subsidie criteria naar jouw organisatie.
Yoni Vermeire - routeplanner sessie

Ik heb goede input gehad over hoe het proces vorm te geven. Onder andere de tip om niet iedereen bij alles betrekken maar bewust te kiezen wie je wanneer betrekt, ga ik toepassen in ons proces. Het was een fijne sessie, die er ook voor zorgde dat ik bewust de tijd nam om na te denken over de strategie van de organisatie voor de langere termijn. Een startpunt voor het beginnen bij jezelf 😉

Yoni Vermeire zakelijk leider - Studio Dries Verhoeven

Ariane Kop - routeplanner sessie

Omdat ik goede start wilde maken, deed ik mee aan de Routeplannersessie. Ik heb het meeste geleerd van het delen met elkaar. Ik vond de uitwisseling met de andere deelnemers inspirerend, divers en goed meedenkend. De Routeplanner neem ik als leidraad mee naar mijn eigen strategieproces.

Ariane Kop Directeur - Stadstheater en kunstencentrum DE KOM

Praktische gegevens

 

Wanneer               Donderdag 12 september of donderdag 10 oktober 2019
Hoe laat                14.00 tot 17.00 uur
Waar                      A-lab, Overhoeksplein 6 in Amsterdam
Prijs                       147 euro excl. btw per persoon
Bonus                    Professionele print van de Routeplanner  (deze is niet los te koop!)

Wil jij ook een krachtig verhaal?

Meld je hier aan voor de Routeplanner Sessie

Jacko Brinkman - routeplanner sessie

Anne-Marie was enthousiasmerend, gaf goede tips en tricks. Het stappenplan geeft een goed overzicht en inzicht in het proces om van missie naar beleid te komen. Ik ga met de stappen aan de slag en dit alles proberen te integreren in alle lagen van de organisatie.

Jacko Brinkman zakelijk leider - Kunstvereniging Diepenheim

Lonneke van Eden - Routeplanner Sessie

Ik vond het een leerzame sessie, heerlijk om weer nieuwe tools te hebben! En altijd goed om te horen waar anderen tegenaan lopen, of juist tegen dezelfde dingen aanlopen. Anne-Marie geeft het gevoel dat het allemaal niet ingewikkeld is, dat is fijn.

Lonneke van Eden eigenaar - Bureau TamTam

Routeplanner strategie

‘De komende jaren vergen een heldere visie op de betekenis van jouw instelling en een krachtige strategie die je daar brengt’